Veel gestelde vragen

Algemeen

  • Welke rapportages kan Debiweb opstellen?

    Debiweb genereert onder meer de volgende rapportages (of overzichten):

    • Algemeen overzicht debiteuren
    • Historie per debiteur
    • Openstaande posten per debiteur
    • Ouderdoms overzichten
    • Afgehandelde acties
    • Scoringsoverzicht lopende acties
    • Actielijst
    • Afgeboekte facturen (betaalde facturen)
    • Geblokkeerde facturen
    • Geblokkeerde debiteuren
    • Uit handen gegeven zaken

    U kunt door 'slepen' van items zelf bepalen welke informatie wel/niet in de rapportage moet worden opgenomen. 

  • Kan ik meerdere acties per debiteur per dag standaard uit laten voeren?

    Ja, het is mogelijk om per debiteur meerdere acties per dag standaard uit te laten voeren. Daarvoor selecteert u de gewenste acties en stelt de tussenliggende periode in op 0 dagen. Deze acties zullen dan op dezelfde dag worden uitgevoerd.

  • Wat verstaat Debiweb onder een administratie?

    Onder een administratie wordt verstaan het beheer van een debiteurenportefeuille voor één onderneming, of eventueel een onderdeel daarvan. Als u meerdere ondernemingen heeft zult u naar alle waarschijnlijkheid per onderneming uw debiteuren willen beheren. Daarvoor worden dan afzonderlijke administraties aangemaakt.

  • Kan ik per debiteur betalingscondities vastleggen?

    De betalingscondities kunnen voor de hele adminstratie worden gedefinieerd. Vervolgens kunnen per debiteur afwijkende condities worden vastgelegd.

  • Kan ik direct weer van Debiweb af als ik niet verder wil?

    Gedurende de eerste dertig dagen kan het abonnement zonder enige verplichting direct worden beëindigd. Zodra het abonnement is ingegaan kan het abonnement worden stopgezet na afloop van de gekozen abonnementsperiode. Kiest u voor een maandabonnement, dan is opzegging maandelijks mogelijk.

  • Hoe lang duurt het voor dat ik met Debiweb kan starten?

    Als u zich via de website registreert ontvangt u binnen een paar minuten de benodigde inloggegevens en kunt u direct aan de slag met Debiweb.

  • Wat is webbased software?

    Webbased software is software die je gebruikt via het internet met een webbrowser (bijv. Explorer of Firefox). Daarom is het niet nodig om CD's te installeren of software te downloaden. Als u gebruik maakt van internet bankieren of Gmail dan bent u al bekend met webbased toepassingen.

  • Waarom is webbased software veiliger?

    Bij traditionele software slaan werknemers gegevens op hun laptops, USB-sticks, en draagbare harde schijven op. Dat is niet zo veilig als het klinkt. Laptops worden gestolen, er worden zelden goede back-ups gemaakt en het is niet te verwachten dat elke machine voorzien is van de laatste security patches en updates. Wanneer je Debiweb gebruikt worden de data veilig opgeslagen in een extreem beveiligd datacenter en wordt er elke dag een back-up gemaakt.

    Bovendien krijgen alleen die mensen toegang tot de data die door u geautoriseerd zijn.

  • Kan ik binnen mijn account meerdere medewerkers aanmaken?

    Binnen uw account kunt u zelf bepalen hoeveel medewerkers u toegang tot de applicatie wilt geven. Zodra u een extra medewerker aanmaakt ontvangt u hiervoor automatisch de inloggegevens. Meer medewerkers inschakelen dan uw abonnement toelaat? Het upgraden van Debiweb Basic naar Plus of van Debiweb Plus naar Premium vindt automatisch plaats. Daarover berichten wij u per mail. Een wijziging die overigens direct ingaat, terwijl de licentievergoeding pas de volgende maand verhoogd wordt.

  • Moet ik direct betalen?

    Nee, de eerste dertig dagen worden niet in rekening gebracht. Pas na afloop van die periode gaat, indien gewenst, het betaalde abonnement in en zal via een incassomachting betaling plaatsvinden voor de gekozen abonnementsperiode.

  • Waarom is webbased beter voor mijn bedrijf?

    Met webbased applicaties heeft u geen zorgen meer over het technische gedeelte. U kunt gewoon uw werk doen, terwijl wij zorgen voor de veiligheid, back-ups, upgrades en alle andere dingen waar IT-profs zo dol op zijn.

     

  • Kan ik binnen mijn account meerdere administraties aanmaken?

    Binnen uw account kunt u zelf bepalen hoeveel administraties u wilt gebruiken. Zodra u een extra administratie aanmaakt ontvangt u hiervoor automatisch de inloggegevens.

  • Kan ik zelf sjablonen maken voor de correspondentie?

    Ja, de applicatie biedt ruimte mogelijkheden voor het aanmaken van eigen sjablonen voor de correspondentie, ook voor email.